Błonnik pokarmowy i błonnik witalny Fibre Select oraz ich rola w odżywianiu

Błonnik pokarmowy i błonnik witalny Fibre Select oraz ich rola w odżywianiu 4.86/5 (97.14%) ilość ocen: 7

Dostarczanie sobie w diecie odpowiednich ilości błonnika jest jednym z kluczowych elementów zdrowego odżywiania.

Element ten może okazać się bardzo istotny dla osób z zaburzeniami pracy tarczycy, bo błonnik, a w szczególności błonnik witalny jest najlepszym, naturalnym wsparciem dla sprawnego trawienia, przemiany materii, kontroli nad poziomem tłuszczów i cukrów we krwi.

Jeśli więc zastanawiasz się, jak wspomóc swój organizm – weź pod uwagę wzbogacenie diety o błonnik, a najlepiej rozważ stosowanie błonnika witalnego >>> Fibre Select, który znacznie przewyższa inne błonniki tego typu dostępne w sprzedaży.

Jednak o tym za moment, na razie zajmijmy się możliwościami błonnika, jako takiego.

Korzyści z jedzenia błonnika

Są te same dla osób z chorobami tarczycy, jak i dla osób zdrowych i wszystkich tych, którzy o zdrowie dbają i dbać chcą, bo przede wszystkim:

1.

Błonnik znacząco wspomaga trawienie. Jest to ważne zarówno dla osób, które odżywiają się niezdrowo lub „tak sobie”, prowadzą siedzący tryb życia, czy wręcz cierpią na niedomagania takie, jak np. niedoczynność tarczycy.

Gdy spowalnia trawienie, pojawiają się problemy z wypróżnieniami, człowiek jest ociężały, cierpi na zaparcia, nie jest w stanie funkcjonować normalnie, bo jelita nie pozwalają. No i jest ciężki, dużo cięższy, często zaczyna też więcej jeść, żeby jakoś jelita przepchać.

Znasz ten problem? Pewnie tak. Ja znam. Odkąd staram się, by w mojej diecie był stale obecny błonnik, szczególnie lniany (len jest genialny pod tym względem!) problem minął, czego i tobie życzę. Błonnik lniany jest nota bene jednym ze składników błonnika witalnego Fibre Select, na dodatek to błonnik mikronizowany, więc może działać nawet lepiej!

Reasumując: błonnik wspomaga pracę jelit i zapobiega zaparciom oraz rozwolnieniom. Dlatego warto go jeść, szczególnie wtedy, gdy jelita są rozleniwione i nie pracują „robaczkowo” tak, jak powinny.

2.

Błonnik może zmniejszyć wahania poziomu cukru we krwi. A to dlatego, że po pierwsze – pokarmy bogate w błonnik są trawione inaczej niż inne produktu, w pewnym sensie trawienie jest wolniejsze, przez co zawarty w tych produktach cukier jest uwalniany znacznie wolniej. I trafia w odpowiednio mniejszych „paczkach” do krwi.

To sprawia, że wszelkie pokarmy wysokobłonnikowe mają z reguły dużo niższy indeks glikemiczny. Można się więc łatwo domyślić, że wzbogacając w błonnik produkty o wysokim indeksie, indeks ten obniżymy. I do tego celu idealnie nadaje się Fibre Select. Wystarczy, że dodasz go do jogurtu, nawet słodkiego, a indeks glikemiczny spadnie >>> zobacz tu zresztą, jak wielofunkcyjny jest ten produkt.

Podsumowując: Błonnik stabilizuje poziom cukru we krwi, co przyda się na pewno wszystkim osobom, mającym problemy z odchudzaniem, a w przypadku osób cierpiących na niedoczynność tarczycy, skazanych na problemy cukrowo – insulinowe (odporność na insulinę), przyda się tym bardziej.

3.

Błonnik znacząco zmniejsza indeks glikemiczny produktów. To wynika z działania opisanego powyżej, dlatego nie będę się powtarzać. Podsumuję jedynie, że:

Dodanie błonnika do pokarmów sprawia, że indeks glikemiczny tychże pokarmów spada, i to w stopniu znaczącym.

Wystarczy, że do dowolnego produktu dodasz łyżkę – dwie błonnika, a twoje danie automatycznie zyska walory zdrowotne. Dodam jeszcze, że w tej roli najlepiej sprawdzają się błonniki sproszkowane, a idealnym rozwiązaniem jest stosowanie >>> Fibre Select, zawierającego kilka rodzajów mikronizowanego błonnika!

4.

Błonnik obniża poziom tłuszczów (w tym cholesterolu) we krwi. Dzieje się tak dlatego, że błonnik blokuje wchłanianie części tłuszczów. Dzięki temu, ich poziom we krwi spada.

To też działanie szczególnie istotne z punktu widzenia osób, które cierpią na niedoczynność tarczycy, bo one właśnie powinny stale monitorować poziom tłuszczów, w tym cholesterolu.

5.

Błonnik ułatwia odchudzanie. A to z kolei dlatego, że sam jest praktycznie pozbawiony kalorii – organizm go praktycznie nie przyswaja. Błonnik wypełnia żołądek i jelita, a że kalorii nie dostarcza – zapycha, nie powodując tycia. To idealne rozwiązanie!

Ważna uwaga dla osób biorących jakieś leki

Błonnik zmniejsza przyswajalność składników odżywczych i wszystkich innych składników znajdujących się w pokarmach lub przyjmowanych odrębnie. Dlatego też, jeśli bierzesz jakieśleki, w tym leki na niedoczynność lub nadczynność tarczycy pamiętaj, że może on też zablokować przyswajanie części z nich.

Nie przekraczaj dawki rzędu ok. 30 g błonnika dziennie.

Choć to ci raczej nie grozi, bo z badań wynika, że typowe spożycie sięga od 5 do 10g dziennie, to jednak miej na uwadze ten limit w wysokości ok. 30mg.

Jaki błonnik wybrać?

I tu pojawia się problem, ale (uwaga!) tylko i wyłącznie w przypadku osób, które jedzą za mało warzyw, owoców czy ziaren. Bo jeśli np. jesz chleb z ziarnami np. chia, otrębami gryczanymi i lnem (tak, jak ja) i jedną surówkę warzywną plus minimum 2 owoce dziennie, to na niedobory błonnika się raczej nie narażasz. Jeśli jednak jesteś narażona / narażony – to postaraj się choćby o to, by do dotychczas zjadanych pokarmów dodać błonnik.

W tej roli mogą sprawdzić się otręby czy zwykłe kapsy błonnikowe, ale Fibre Select jest pod tym względem najlepszy, bo:

  • ten błonnik możesz dodać nawet do napoju (wody, którą bierzesz do pracy),
  • możesz dodać go do jogurtu lub innego słodkiego i smacznego mazidła, bez zmiany smaku,
  • możesz dodać go do zupy lub samodzielnie przygotowanego pieczywa (jak ja) i problem z błonnikiem będziesz mieć z głowy.

Dlatego przede wszystkim polecam ci błonnik witalny Fibre Select, który jest w proszku.

Bo:

  • dostarczysz sobie kilka postaci błonnika,
  • – będziesz mogła / mógł wykorzystać go na niezliczoną ilość sposobów,
  • – a dodatkowo w przypadku Fibre Select – zjesz błonnik witalny, mikronizowany, z ogromną ilością prebiotyków, które z kolei zadbają o twoje bakterie jelitowe i znacząco poprawią twoje zdrowie.

Fibre Select możesz kupić >>> TUTAJ.

>>> TUTAJ dowiesz się więcej na jego temat.

A TYLKO TU kupisz go na próbę z 20% zniżką.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *