Czy Garcinia Cambogia Wspomaga Odchudzanie – Wszystko, co Warto Wiedzieć o Garcinii

Oceń ten artykuł

Garcinia Cambogia to roślinka, która jest źródłem substancji, uważanej za jeden z najlepszych naturalnych środków odchudzających. Tą substancją jest HCA – kwas hydroksycytrynowy wywierający pewien wpływ na ludzki organizm. Stosowanie garcynii jest ostatnio bardzo modne. Zastanawiasz się czy rzeczywiście wspomaga odchudzanie i czy warto zainteresować się suplementami posiadającymi ją w składzie?

Postaram się odpowiedzieć najlepiej, jak potrafię, krok po kroku.

Czym jest garcinia cambogia?

Ta egzotyczna roślinka rośnie na drzewach i ma kształt przypominający dynię. Występuje głównie w Azji i na terenie Afryki. Uważa się, że swoje odchudzające ogólne, zdrowotne właściwości zawdzięcza obecności kwasu hydroksycytrynowego, który występuje w skórce owoców.

W suplementach zawierających garcynię z reguły w nazwie pojawia się wzmianka o tym fakcie, przykładem > Garcinia Cambogia Actives, choć są i takie produkty, które zawierają garcynię, ale producenci specjalnie się tym faktem nie chwalą, być może ze względu na znikomą ilość ekstraktu.

Jak garcinia cambogia wspomaga odchudzanie?

Z kilku badań wynika, że garcinia cambogia rzeczywiście wywiera na organizm wpływ odchudzający, jednak nie ma zgodności co do tego, na czym ten wpływ konkretnie polega. Istnieje kilka teorii opisujących działanie garcynii, a najpopularniejsza z nich głosi, że owoc ten (a właściwie zawarty w nim kwas hydroksycytrynowy) blokuje przemianę węglowodanów w tłuszcz.

Jeśli tak jest w istocie, to garcinia ma rzeczywiście niesamowity potencjał, bo przecież tyjemy głównie od węglowodanów!

Kolejna teoria głosi, że garcinia zmniejsza łaknienie, co jest skutkiem oddziaływania owocu na poziom serotoniny – substancji w równej mierze odpowiedzialnej za nastrój, jak i za apetyt.

Dr Oz polecał wręcz garcynię osobom, które jedzeniem kompensują sobie wszystkie problemy emocjonalne.

Uważa się też, że HCA zawarty w garcynii może korzystnie wpływać na metabolizm, przyspieszając go i sprawiając, że organizm zaczyna wydatkować znacznie więcej energii niż dotychczas, przez co stopniowo spala zapasy tkanki tłuszczowej.

Badania nad garcinią i HCA

Garcinię i HCA badano wielokrotnie. Wyniki są niejednoznaczne, tzn. nie w każdym badaniu zaobserwowano wpływ garcinii na redukcję wagi. Postaram się zachować jako takie proporcje, przytaczając wyniki badań. Oto one:

  • w badaniu przeprowadzonym w 2012 roku skupiono się na wpływie HCA na mięśnie u 38 trenujących mężczyzn, osobom badanym podawano HCA, po czym mierzono poziomy strategicznych hormonów oraz poziom glikogenu w mięśniach, z badania wyciągnięto wniosek, że HCA pozytywnie wpływa na gospodarkę leptyną i insuliną, może działać podobnie do ekstraktu z afrykańskiego mango,
  • w 2011 roku badano czy m.in. garcinia zmniejsza poziom cholesterolu i wspomaga redukcję wagi u otyłych osób, na koniec nie zanotowano znaczących różnic pomiędzy grupami otrzymującymi ekstrakt z garcynii i placebo,
  • w 2007 roku w badaniach brało udział 50 otyłych kobiet, badane podzielono na dwie grupy, przy czym obydwie grupy stosowały niskokaloryczną dietę, okazało się, że na koniec kobiety otrzymujące jednocześnie ekstrakt z garcynii zanotowały znacząco większy spadek wagi niż kobiety również pozostające na diecie, ale otrzymujące jedynie placebo,
  • w 2003 roku przebadano 39 osób i u badanych otrzymujących ekstrakt z garcynii stwierdzono znaczącą redukcję tłuszczu na brzuchu oraz całkowitej ilości tkanki tłuszczowej.

Summa summarum na 10 znalezionych przeze mnie badań wykonanych i opisanych na przestrzeni ostatniego dziesięciolecia w 4 badaniach stwierdzono, że garcinia nie pomaga w odchudzaniu, ale w konkluzjach 6 badań stwierdzono, że odchudzający wpływ garcinii okazał się znaczący.

Podsumowując: choć wyniki badań nie są jednoznaczne, to jednak przewaga badań pozytywnych (zakończonych wnioskami, że garcinia działa) przemawiają za tym, że roślinka ta rzeczywiście może się sprawdzić w roli suplementu wspomagającego odchudzanie.

Czy garcinia cambogia jest bezpieczna?

Ludzie jedzą ją od setek, jeśli nie tysięcy lat. Trudno więc uznać ją za niebezpieczną dla ludzkiego organizmu. Niemniej jednak nieliczne osoby stosujące suplementację garcynią skarżyły się na bóle głowy, podenerwowanie oraz problemy żołądkowo jelitowe pojawiające się po przyjęciu suplementów. U osób szczególnie wrażliwych takie objawy mogą, choć nie muszą się pojawić, to już indywidualne reakcje notowane przy każdej suplementacji i każdym leczeniu farmakologicznym.

Od czasu do czasu pojawiają się też głosy, że garcinia może źle wpływać na pracę wątroby, ale to typowa miejska legenda. Garcinia na wątrobę raczej na pewno źle nie wpływa.

Ostrożność w suplementacji powinny zachować jedynie osoby chore i przyjmujące stale jakieś leki (szczególnie antydepresanty).

Jaki suplement z garcinią?

Ze względu na zawartość odpowiedniej ilości ekstraktu z garcinii >>> tu szczegóły, oraz dodatki pod postacią chromu, ekstraktu z zielonej kawy i herbaty, najlepszym suplementem na dzień dzisiejszy wydaje się Garcinia Cambogia Actives, która w przeciwieństwie do znanego ci zapewne z reklam suplementu o nazwie ApetiBlock, zawiera odpowiednio wysoką (skuteczną) dawkę HCA oraz dodatki wspomagające rozszerzające spektrum jego działania.

Więcej informacji na temat Garcinia Cambogia Actives szukaj na >> TEJ STRONIE.

A >>> tu sprawdzisz dokładnie jak działa kwas hydroksycytrynowy.

1 komentarz

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


Copyright © Tarczyca.net.pl by Ania Chmielewska