Chroń organizm przed konserwantami

Oceń ten artykuł

„Konserwować” to po prostu „zachowywać w niezmienionym stanie”. Kiedyś posługiwano się tym wyrażeniem również w odniesieniu do zdrowia: można było komuś życzyć, aby się konserwował w dobrym zdrowiu… Dziś jedna konserwowanie zdrowiu raczej nie służy.

Wydawać się to może paradoksalne, przecież konserwanty są po to, aby zachowywać świeżość żywności, żeby uniknąć zatruć bakteriami, gnicia, pleśni i tak dalej. Problem w tym, że używane do tego substancje często nie są zbyt przyjazne dla zdrowia!

Konserwanty coraz lepsze, ale…

Zazwyczaj ich szkodliwe działanie polega na tym, że dostarczają za dużo jakiś związków chemicznych. Dla zdrowego organizmu nie stanowi to problemu, zazwyczaj nadmiar substancji jest wydalany z moczem. Zaś w przypadku jakiś problemów zdrowotnych skutki mogą być bardzo groźne.

Jak konserwanty mogą szkodzić tarczycy?

Niektóre z używanych konserwantów mogą mieć właściwości sprzyjające powstawaniu chorób nowotworowych, jak na przykład azotany: E 249azotan(III) potasu, E 250 azotan(III) sodu, E 251 azotan(V) sodu – a pewnie nie wszystkie szkodliwe właściwości zostały zbadane!

Jeżeli  tarczyca nie pracuje prawidłowo, wpływa to na pracę i innych narządów, które mogą nie poradzić sobie z usuwaniem z organizmu nadmiaru chemii. A to niestety krok do poważnych problemów!  Niektóre konserwanty moją swoim działaniem szkodzić pracy tarczycy, jak na przykład erytrozyna  (E 127) – wiśniowo-czerwony barwnik i konserwant, używany w produkcji owoców kandyzowanych, osłonek wędlin, kosmetyków (pasta do zębów) oraz lekarstw. W  dużych stężeniach może zaburzyć gospodarkę jodem, a to pierwszy krok do problemów z tarczycą.

Dieta dla tarczycy:  najlepiej świeże produkty

Przy wszelkich zaburzeniach pracy tarczycy trzeba więc ograniczyć spożywanie artykułów zawierających konserwanty, a więc produktów przetworzonych, jak gotowe dania, potrawy w słoikach, pudełkach, kupne wędliny.

Optymalna dla zaburzonej gospodarki hormonalnej składa wszelkich produktów ekologicznych: świeżych warzyw i owoców, mleko, masło, sery, jajka i mięso z ekologicznych produkcji.

Taka dieta jest droższa, ale służy każdemu, zaś dla osoby chorującej na tarczycę może okazać się po prostu niezbędna!

Wymaga też nieco więcej czasu, ale naprawdę warto samemu pokroić warzywa na surówkę czy upiec schab na zimno zamiast gotowej szynki, aby mieć pewność, że jemy coś, co naprawdę służy naszemu organizmowi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


Copyright © Tarczyca.net.pl by Ania Chmielewska